søndag 6. desember 2015

Farmors hvite lysestake!

Denne hvite trearmede lysestaken er selve symbolet på jul for meg!
Det var pappaen min som kjøpte den til farmor da han var liten og den har vært et fast juleinventar siden.
Nå vandrer den frem og tilbake mellom meg og min mor for vi er så glade i den lysestaken og alle de gode minnene som følger med at den må "bo" litt hos oss begge.
Vi har hatt en lang og tung helg da vår herlige lille pus Matilda ble påkjørt fredag.
Hun ble forlatt i veien etter påkjørsel men var fremdeles i live da hun ble funnet av de neste forbipasserende.
På halsbåndet hennes stod tlf nr. mitt og jeg ble kontaktet.
Vi reiste rett til dyrlegen men skadene var for omfattende.
Vi begravde henne i hagen og har satt ned blomst og Katarina Othelie har lagt ned steiner.
Kjempe trist og så ufattelig unødvendig, kommer ikke over at noen bare kan forlate et skadet dyr på den måten!
Så julestemningen min har fått seg en real knekk, men tenner lys og spiller julemusikk i håp om en oppgang;)
Ønsker alle en fin kveld!




3 kommentarer:

Lena sa...

Ånei så trist med Matilda! :(
Håper du finner julestemningen igjen søte deg.
Stor klem fra Holmefjord! :)

Mira sa...

Nydelig lysestake.
kjært minne fra farmor.

Så vil eg gjerne gi deg ein varm klem, sitter med tårer i øynene her, for vet åssen det er å miste kattevenner i trafikken dessverre.

Dårlig gjort av sjåføren å ikke stoppe, stakkars lille vennen.


Klem,

Unknown sa...

Kondolerer- det er så utrolig trist å miste sin gode firbente venn <3

Klemmer fra Monica