tirsdag 7. august 2012

Rykende ferske bruktkupp!

Ferskt og ferskt fru Othelie;)
Gammelt og brukt er vel en mer riktig betegnelse...
Jeg tråler finn.no med jevne mellomrom og datt over en annonse på en symaskin fra Singer.
Jeg har en allerede en Singer maskin etter farmor men det jeg er interessert i er smijernsunderstellet.
Jeg har lenge hatt lyst å lage meg ett lite avlastningsbord med et slikt understell.
Så da var det bare å pakke mann og bikkje i bilen og reise avgårde;)
Det var en eldre bergensdame som solgte den og hun bodde i ett gammelt bergenshus fra tidlig 1800 - tall, midt i sentrum.
Kjempe koselig hus men tror ikke min mann var så veldig happy da vi måtte gå opp fire etasjer i super bratte trapper for å komme opp på loftet der symaskinen faktisk stod!
Skjønner nå hvorfor hun ville kvitte seg med den...;)
Men der oppe på loftet stod jo bare en kjempe sjarmerende gammel stol som jeg falt pladask for!
Damen som solgte var vel i 60 - årene og stolen hadde tilhørt moren hennes, hun mente den var i fra 1930 - tallet.
Så da ble den med på lasset også;)
Så nå er planen å demontere sybordet og få av selve symaskinen, deretter å male en del av trevirket hvitt.
Også har jeg noen gamle kledningsbord fra da Utsikten bare var en hytte, som er mellom 30 og 40 år siden nå, i en helt super grønnfarge som jeg har lyst til å ha oppå, som skal fungere som bordplate.
Håper det vil bli bra viss ikke må den bare males på toppen også...
Stolen er jeg litt usikker på hva jeg vil gjøre med, synes den er veldig sjarmerende som den er, men å male den hvit og trekke om stoffet er også en mulighet...
Grublings...;)
Jeg har tatt bilde av bilen vår med kuppene mine oppå, jeg har skrevet en del om pickupen til samboeren min og hvor mange ganger den har reddet meg så nå tenkte jeg at dere skulle få se ett av lassene som har blitt med hjem;)
Og tro meg, det er plass til myyyyyyye mer baki der;);)






4 kommentarer:

Brunt sukker sa...

Waw så heldig du var da !
sybordet så så flott ut og den gamle stolen var nå bare sååå sjarmerende:))
jeg hadde beholt den nett som den er !
nydelig rett og slett:)
ønsker deg en fin dag klem fra Eli:))

Anonym sa...

Hihi du er skjønn du,får tak i dei utruligeste flotte ting og jammen godt dere har så god plass bak på bilen,det er et kjempepluss:))
Stolen og symaskinbordet var jo et sikkelig bruktkupp,nydelige saker,kos deg med dine nye skatter:)
Ønsker deg ein fin dag:)
Klem fra Lillian

Rosa i huset i vitt sa...

Fina saker

Ha en bra kväll
kram Rosa

Humlehagen sa...

Har hatt ei koselig stund på bloggen din,mye koselig å lese, og lagt meg til som følger!Ta gjerne en titt innom Humlehagen hvis du har lyst!:)God kveld fra to-og firbeinte i humlehagen!:)