onsdag 5. september 2012

TOY tyggis!

Jeg kom over TOY tyggis en dag jeg var innom butikken!
Den er skikkelig retro så var jo bare nødt til å kjøpe med meg en pakke;)
Jeg har kjøpt både matvarer og husholdningsartikler jeg egentlig ikke trenger bare fordi det var "gammeldags" emballasje;)
Sun light sepe og karamellpudding er bare noe av det jeg har rasket med meg fra butikken for å ha på "pynt"...;)
Hihi jeg er sikkert litt rar, men jeg lever virkelig på "feil" tid, jeg er retro i det meste, både musikk og
filmsmak er sterkt påvirket.
Filmer skal helst være i svart/hvitt og musikken er gjerne liveband som Kay Kyser og Glenn Miller Orchestra;)
Og moten på 1920 - 30 tallet er bare helt fantastisk;)
Nydelige flapper kjoler, elegante hatter og sko...mmmm;)
Alt var liksom så mye mer elegant før, man satte pris på tingene på en helt annen måte da enn nå.
Men nå sporer jeg helt av!!
Det var tyggisen jeg var begeistret for nå;);)
Litt TOY info:
TOY ble lansert i Norge i 1934, men slo igjennom for ordentlig på 1960 - tallet.
Min pappa tygget TOY da han var liten.
Slagordet som merket slo igjennom med var "Ta det rolig, tygg TOY."
Men min pappa og gjengen hans hadde ett eget;)
De sa: "T-t-t-t-toy";) (må sies veldig fort!)
Synes det var litt artig;)
Jeg har enda ikke åpnet pakken, den ligger på pynt på kjøkkenet og samboeren har fått streng beskjed om at dette også bare er pynt...;););)

4 kommentarer:

Unknown sa...

God morgen :)

Jeg så disse i Sverige i sommer og måtte kjøpe med to pakker :)
Men nå skjønner jeg at de er på anmarsj tilbake her i Norge også og det er jo gøy!
Jeg pleide å få dropseske med stupedama på, den har også kommet tilbake, det er så koselig :)

Ønsker deg en fin onsdag :)

Humlehagen sa...

Hei fra Humlehagen!:)Du Silje Marie,nå strømmer det på med så masse Toy-minner! Toy var jo det heeelt store..du verden som vi tygde Toy!Den var ikke sukkerfri heller, så det var nok ikke så bra for tennene heller!:):)Så var det en tyggis som het Keep..i gjennomsiktig papir og flere farger på tyggisene..kanskje noen som husker?Ønsker deg en fin dag herfra!:)

Mor Inger`s hus sa...

TOY husker jeg. Pakke med 5 stk og de store pakkene.
Kjenner smaken når jeg tenker på den.
Husker også de som Humlehagen nevner, de i mange farger - de var enda søtere.

Ha en fin dag, og nyt din TOY :)
Klem

Anonym sa...

Husker så godt dei pakkene eg og,så gøy når sånne ting kommer igjen i butikken,elsker nostalgi:)
Fineste dagen til søteste deg;)
Klem fra Lillian