fredag 7. september 2012

Mye rognebær lite snø?

Det sa alltid farfar;)
Var det mye rognebær om høsten kom det ikke mye snø om vinteren.
Fra gammelt av heter det at rognen ikke bærer tungt to ganger...
Og det håper jeg stemmer, for i år er det mye bær på trærene her på fjellet!
Rognebær er jo bare så fint, kan brukes i dekorasjoner og til pynting av bord og annet...
Jeg lurte på å sette noen kvister i ett gammelt melkespann på trappen;)
Da var det fredag igjen og nesten helg, i morgen klokken 16.00 vel å merke...;)
Nå skal jeg og Elvis ut å gå en tur, tror faktisk det er sånn nesten opplett ute;)
Ønsker alle en god helg;)



3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei søte deg:)
Det har eg og høyrt om rognebæra,det er jo så flott med rognebær til pynt og eg burde kanskje fått litt inn i hus eg og:)
Ønsker deg ei flott helg!
God klem fra Lillian

Mor Inger`s hus sa...

Rognebær er bare så flott.

Har også hørt at ei rogn bærer ikke to tunge bører, men har også hørt at er det mye rognebær, så blir det mye snø og omvendt.
Men snart får vi svaret :)

God helg.
:) Inger

Elsa och Helena sa...

Så fint med rönnbären, önskar dig en riktigt skön helg:)

KRAMAR från Helena