mandag 3. februar 2014

Retro Living Room!

I stua har jeg en del gamle møbler, denne kommoden ble kjøpt i en bruktbutikk for 175 kr.
Den har ikke blitt malt og tror heller ikke at jeg skal male den...
Liker faktisk treverket og det passer inn med andre detaljer i stua, i taket for eksempel er det satt opp tykke ubehandlede "bjelker", de er bare til pynt men de gjør seg faktisk ganske bra...
Lenestolen som Elvis har inntatt fant jeg på finn.no og den har bare blitt trukket om med nytt stoff, den har også sluppet unna malerkosten;)
På veggen har jeg hengt opp ett gammelt sjøkart over Hardangerfjorden, synes grønnfargen på kartet passer så fint med treverket og hvite vegger.
Det er fargene som går igjen i stua, hvite vegger, ubehandlet tre og grønne elementer.
Lampen er hjemmelaget av min oldefar og var vel egentlig bare en vase før han lagde en lampe av den, skjermen er bare en enkel Ikeaskjerm som jeg har festet noteark på.
I dag skinner solen og det er bare så herlig, blåser en del dessverre men ut må man;)
Fine dagen til dere;)



5 kommentarer:

sjarmerende kusiner sa...

Å den lampeskjermen av noteark var bare helt herlig!!
God Mandag :-)

Anonym sa...

Så masse sjarmerendes ting du har og den kommoden er flott som den er:)
Ønsker deg ei fin ny veke!
Klem fra Lillian

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så koselige detaljer og har bestefaren din laget den lampefoten altså ?? Jøss den var retro og fin ! God natta til deg ! Klem

Brunt sukker sa...

Å SÅ GØY Å SE
DU ER SÅ FLINK
TIL Å SETTE SAMMEN
KLEM ELI:)

Unknown sa...

Så masse flotte saker du har, og så koselig du har det.

Ha en flott dag.
Klem