fredag 10. august 2012

Vintage Nupereller & Gamle Billederammer

Min mormor ryddet i skap og skuffer da vi var på besøk nå i ferien og da kom det jo frem en antikvitet eller to;)
Jeg har i vært fall lært ett nytt ord: nupereller!
Litt info om nupereller:
Nupereller er en håndarbeidsteknikk hvor man lager blonder av ringer og buer som igjen er laget av knuter.
Hmm... ikke noe jeg skal sette i gang med det første, men det er jo utrolig fint, skikkelig håndarbeid!
Så da ble noen nupereller med hjem i kofferten, for hun fant jo frem en gammel brun koffert som jeg måtte ha med hjem også...;)
Også la jeg inn en bestilling på gamle bilderammer, så nå har jeg diverse rammer i ulike str, liker så godt detaljene på slike rammer og det at glasset er buet er også en artig detalj.
Om man har gamle bilder, noteark eller fine servietter inni så er det veldig dekorativt;)
I den ene rammen er det ett bilde av Pernille, min tippoldemor, bestikket kommer også fra hennes side av familien.
Kjempe fine ting som passer godt inn hos meg, de små runde nuperellene passer perfekt oppå Norgesglass;)
PS: Gratulerer med dagen Ivar, ønsker deg og mormor en koselig dag;)







2 kommentarer:

Mor Inger`s hus sa...

For noen vakre nuperellebrikker. Min mormor slo nupereller, og jeg hadde en gang på en bunadskjorte, men den er ikke å finne igjen :(.

Og så fine andre skatter du har fått - er så gøy å ha.

Klem Inger

Brunt sukker sa...

Så heldig du er Silje Marie:))
nydelige ting du har fått med deg her !!
klemmer fra Eli:))