onsdag 29. august 2012

Soverommet - Etter helgens ommøblering...

Jeg og Elvis hadde helga alene siden samboeren var bortreist.
Og hva skjer da?
Jo, nemlig en ørliten forflytning av diverse møbler...;)
Etter at smijernssenga kom i hus har jeg hatt lyst til å hive ut den store mørke kommoden som var på soverommet.
Så nå er sybordet jeg fikset opp for en tid tilbake kommet inn istedet.
Det står i en krok ved siden av vinduet, oppå bordet har jeg satt ett gammelt fabrikkvindu, det passer godt til understellet.
Det vinduet ble kjøpt på østlandet ett sted av min samboer, så stolt da han kom hjem og kunne overrekke meg ett gammelt vindu!
Hihi er ikke vanskelig å kjøpe gaver til meg nei...;)
Oppå bordet står det en lampe fra Ikea, ett gammelt fotoapparat og noen gamle testamenter kjøpt på den lokale bruktbutikken.
Det store lerretet på veggen er opprinnelig ett print av Audrey Hepburn, men jeg har hengt opp to lengder med tapet over printet, synes det passet bedre i rommet nå.
Også er det jo bare å ta av tapeten viss jeg vil ha Miss Hepburn tilbake;)
Bosspannet som har stått i yttergangen er også kommet inn på soverommet, det rommer pledd og puter som ikke er i bruk.
Mamman min sydde en kjempe stor pose av lerretsstoff som vi puttet oppi spannet, da er alt samlet.
På enden av sengen har jeg hengt opp den gamle kontorvesken som har hengt i gangen i hele sommer og rommet alle ballerinaene mine;)
Jeg hengte den opp med ett belte og puttet interiørblader oppi.
Jeg har ikke så stort nattbord og vil ikke ha noe liggende på gulvet så da fikk jeg ideen om å bruke vesken.
Synes det ble ganske så fint jeg, også passer den godt inn i industri/kontor hjørnet;)
Må bare sette inn den gamle stokken jeg kjøpte i sommer så er kontorkroken komplett!
Er veldig fornøyd med soverommet nå, synes det ble kjempe koselig;););)






 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Dear Silje Marie,
I always write the same, but its true!
Your home is soooooo beautiful and full of inspirations!!! WONDERFUL!!!!!

KLEM, Birgit

Brunt sukker sa...

WAW!!!
DU HAR ALL GRUNN TIL Å VÆRE FORNØYD DETTE VAR KNALL SILIGT :))
LIGTE GODT DE MED VESKEN :))
KLEMMER I FLENG FRA ELI:)

salige lavendel sa...

Dette ble snasent!! Veldig kul den veskeideen, god erstatning for nattbord og så liker jeg ideer som er litt annerledes. Gøy å se!

Mor Inger`s hus sa...

Kjempestilig soverom. Veska ble knallfin, og likeså søppeldunken.

:) Inger