mandag 9. juli 2012

Leselyst anno 1893?

Jeg leser stort sett alt jeg kommer over, til og med alle de gamle bøkene jeg kjøper for å ha på pynt blir lest!
Blir helt betatt av gamle navn, kjærlighetshistorier og hvordan tingene var før...
Nå har jeg nettopp lest ferdig en bok om en jente fra Paris som man følger fra hun blir født til ut i 20 årene.
Her blir pariserlivet nøye beskrevet fra sent 1800 - tall til ut på 1920 tallet når hun ender opp i London.
Jeg bare elsker storbyer og London og Paris er bare helt fantastiske;)
Men i hvertfall så lurte jeg på hva jeg skulle lese nå...
Da fant jeg denne boken fra 1893, men jeg måtte gi meg etter noen sider.
Jeg klarte simpelten ikke å henge med pga skrifttypen, ble helt svimmel jeg;)
Så denne boken får bare være til pynt tror jeg;)



1 kommentar:

salige lavendel sa...

Hihi, ja det er jo slitsomt å svimle seg gjennom en hel bok. Men den andre boken hørtes jo spennende ut. Jeg synes også det er facinerende å lese bøker so beskriver hvordan man tenkte og levde før i tiden. Jane Austen sine bøker beskriver mye av den slags. De er litt for romantiske for meg...men man får et innblikk i hvor annerledes ting var for bare 100 år siden. Fasinerende!