søndag 19. februar 2012

Monclairhuset

Denne helgen har bare flydd av gårde, men jeg har likevel klart å skvise inn noen malingsprosjekter og bruktbutikker.
Vi var innom Monclairhuset eller "Huset under broen" som ligger i Professor Hansteens Gate i Bergen.
Helt fantastisk hus med så mye historie.
Har sittet på nett nå og lest om huset, det ble bygget på midten av 1700 - tallet og har vært brukt til litt av vært opp gjennom årene.
Nå er det i hvertfall en bruktbutikk drevet av Norges Miljøvernforbund.
Jeg kunne sittet i de gamle trappene i evigheter og bare følt hvordan historien til huset løp opp og ned...:)
Jeg har nok en stor kjærlighet til gamle hus, hvordan man kan føle sjelen til huset og alt som har foregått der.
Jeg ble i hvertfall kjempe fascinert og ble til slutt "kidnappet" av min mann som ikke orket mer:)
Men klarte nå å få med meg noen skatter.
Jeg samler på gammelt stentøy, helst norke merker, men er det noen søte blomster på en kopp det står "made in china" på, så blir den med hjem også:)
Jeg fikk også med meg ett gammelt blyglass vindu som jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av, men kunne jo ikke la det stå igjen heller...sant?
Dagen ble faktisk enda bedre for vi var innom en arbeidskollega av min mann som har en løe på 3 etasjer, så klikket litt kringlet der også:)
Takk gud for at vi har en pick up!!!
Så da endte jeg på en måte opp med ett vindu til, kremt:) og en gammel dør pluss den del små krams:)
Alt i alt en super helg!
Nå skal vi avslutte helgen med pinnekjøtt, gleder meg;), lukter helt fantastisk:)
Klem fra meg!
























Ingen kommentarer: