mandag 20. februar 2012

Kjøkken!

Kjøkkenet mitt!
Er ikke det største men fungerer greit.
Har hengt opp en del hyller som jeg har malt hvite for å få frem en del nips, er så lei av at alt ligger bortgjemt i skap.
Når vi får vårt eget hus så skal jeg bare ha hvitmalte hyller i stedet for overskap.
Blir ett mer personlig kjøkken viss stentøy og diverse nips får stå fremme synes jeg:)
Industrilampen over min store stolthet, mitt rosa SMEG kjøleskap:) fant jeg i en gammel løe.
Den var rustet og fæl men jeg sprayet den svart og hengte den opp med svart kjetting.





Har også en hjemmelaget knaggrekke hengende på kjøkkenet.
Jeg og Elvis kom over en planke da vi var ute og gikk tur, som selvfølgelig måtte ligge uti en elv av alle ting! men vi fikk den med hjem:)
Helt super, ferdig slitt med avskallet hvitmaling, kan det bli bedre?
Jeg hadde en del gammelt bestikk som jeg ville bruke som knagger.
Endte da som vanlig opp i garasjen til pappa som bøyde til bestikket, borret hull og skrudde det fast på planken.




Siden kjøkkenet er så lite og vi har åpen løsning med stuen har jeg ikke noe kjøkkenbord.
I stedet dro jeg  med meg hjem en kabeltrommel som ble beiset med mørk grå terrassebeis, fant også noen gamle hjul i garasjen til pappa som bare passet helt utmerket!
Har også en gammel lenestol som har blitt malt hvit og fått nytt trekk.
Den stolen ble kalt for "kattestolen" da alle kattene til farmor pleide å ligge oppi den:)
Nå er det en super kosekrok på kjøkkenet, sitter ofte der og leser.
Jeg har også laget en litt uvanlig lysekrone som henger over kabelbordet.
Kjøpte meg en gammel lampeskjerm på bruktbutikken, ribbet den for stoff og har tvinnet en lyslenke rundt.
Pyntet den med farmors gamle perlekjeder og en blå sløyfe:)




Det var litt fra kjøkkenet mitt:)
Ha en fin mandagskveld!
Klem fra meg:)

Ingen kommentarer: