fredag 16. februar 2018

Et gammelt bord i stua...

Dette bordet har egentlig vært "ferdig" en god stund men jeg har rett og slett ikke knipset det før nå.
Bordet var opprinnelig malt blått og jeg har eksperimentert litt for å få et shabby, slitt og avskallet utseende.
Da trenger man tapetlim, hvitmaling, varmepistol og sandpapir.
Man jobber i små seksjoner om gangen, først pensler man et lag med tapetlim deretter et godt strøk med hvitmaling så tørker man dette med en varmepistol til maling og lim bobler opp.
Slik jobber man i små områder til hele møbelet er dekket, deretter er det lurt å la møbelet få fred i noen dager så det tørker opp ordentlig, limen trenger litt tid.
Så er det bare å slipe bordet til man har fått ønsket look, jeg begynner først med et grovere papir og avslutter med et finere papir for å få en glatt overflate.
Prosessen tar litt tid men jeg er veldig glad i uttrykket man får, jeg avslutter med å vokse møbelet med klar voks tilslutt.







Ingen kommentarer: