torsdag 27. juli 2017

Making Shabby - Kontorstol

Denne stolen har fått samme fremgangsmåte som stuebordet men forskjellen her er at jeg har bygget lag med maling.
Først lim, så grønnmaling deretter hvitt på toppen.
Et lite tips er å ha maling og lim i engangskopper og hell oppi litt av gangen.
Man bruker en pensel og den blander man jo oppi både maling og lim så da er det greit å ha litt om gangen i små kopper så man ikke ødelegger hele spann med maling.
Denne skulle se veldig slitt ut derfor ønsket jeg å blande inn det grønne for en ekstra effekt.
En liten sittepute som jeg har heklet er på plass og vips så hadde jeg en "ny" kontorstol!





Et trebrett er blitt hvitmalt og deretter pusset lett i kantene for å gjøre det mer slitt.
Sjablong er brukt i midten.
Jeg tegnet lett av inni sjablongen med gråblyant og så malte jeg på "frihånd" etterpå.
Synes av og til at det blir finere og mindre grisete enn å bruke svamp eller fille men jeg gjør selvsølgelig det også.
Dette er fint for å trene opp "frihåndsmalingen".
For å få det slitte uttrykket så har jeg pusset over motivet med veldig fint sandpapir, prøv deg frem men i hvertfall 120 eller 240 papir.



1 kommentar:

Hos Villa Fryd/ Charlotte Neve Grün sa...

Må bare sige- Atter mega smukt.

Skøn dag
Charlotte