torsdag 6. juli 2017

Redesign seminar i Stavanger - Del 3

Pasteller er en klar favoritt og jeg har brukt en del "nye" farger.
En herlig, "støvete" gammel rosa som heter "Delightful Pink" har jeg brukt på et lite rokokkobord og en gammel puff.
Fremgangsmåten for å få den "slitte" stilen på bordet kommer her!
Bordet var lakket og hadde en blank overflate som da gir dårligere vedheft.
Da bruker jeg mer tid på å slipe meg "igjennom" lakken samt at jeg skurer godt med salmiakkvann for å matte ned samt avfette før grunning.
To gode strøk med grunning (jeg har brukt heftgrunning som er beregnet på glatte/blanke underlag).
Deretter malte jeg alle kanter/utskjæringer med en mørk grønn farge før jeg malte bordet rosa.
Når jeg sliper igjennom med sandpapir får man frem flere "lag" med maling som da gir inntrykk av at dette bordet er gammelt og har blitt malt mange ganger gjennom årenes løp.
Puffen var velbrukt og hang ikke helt sammen så her har jeg fikset diverse samt gitt den nytt skum og trukket den om.







Ingen kommentarer: