tirsdag 21. juli 2015

Rokokko anno 1870

Denne rokokko stolen har levd et langt liv og kan dateres tilbake til 1870 - tallet.
Den har blitt pusset opp mange ganger gjennom alle disse årene og hos meg var det heller ikke noe unntak.
Jeg fjernet det gamle stoffet og har trukket om med et nytt blått/eggehvitt stripete stoff.
Selve stolen har jeg malt hvit.
Jeg har stor forståelse for at mange møbler og stoler har vært stas møbler og bør få være original men når man vil ta vare på de og ikke minst skal trives med de i sitt eget interiør så bør man absolutt få "lov" å sette sitt eget preg.
Jeg tenker at det må være det beste innen gjenbruk;)




Jeg liker at man kan se spikerhull og kanter, det gir stolen et røffere preg.
Armlenene har jeg bevisst ikke trekt om igjen, rett og slett fordi stolen var mye finere uten!

 
Litt for mørk for min smak men litt maling gjorde susen;)

Ingen kommentarer: