fredag 20. april 2012

Skafferiet...

Utsikten er huset til mamma og pappa.
Siden jeg bare har en liten leilighet (foreløpig!) så har jeg en del prosjekter på gang hos de.
Mamma har heldigvis samme stil så da er det en del møbler som flytter mellom husene alt etter hvordan vi ommøblerer.
Tenkte å vise frem ett av de siste prosjektene som vi har holdt på med.
Vi har revet ned ett overskap på kjøkkenet og kledd veggen med smartpanel og laget hyller som jeg malte hvite.
Kjøkken kroken ble kjempe koselig;)
Nå står både bruksting og gamle skatter fremme!
På kjøkkenbenken har hun en hylle som bare står opp ned med pynt på.
Planen var opprinnelig å sage av hylleknektene men det er vi glade for at vi ikke gjorde!
Tavlen som henger på veggen ved siden av vedovnen er faktisk kjøkkendøren til det skapet vi rev ned!
Jeg tenker gjenbruk hele tiden og det tok ikke lang tid før jeg fant ut at jeg ville male den med tavlemaling og lage en tavle!
Har til og med rammet inn en del av den gamle tapeten som kom fram da vi rev ned skapet, hvit med blå blomster, den husker jeg fra da jeg var liten;)
Her går (stort sett) ingenting til spille;)
Det grønne skapet var opprinnelig ett furuskap som stod hos mamma, helt til jeg malte det lys grønt
(NCS 1705 - G65Y Siv) tok hønsenetting i dørene og festet på nye knotter.
Nå har det kommet opp igjen til mamma og hun har hengt opp stoff i dørene.
Skapet går nå under navnet "Skafferiet", siden vi ikke har ett ordentlig gammeldags spisskammers;)
Tallerkenhyllen på veggen lagde pappa i sin ungdom og kommoden under kommer fra mormor.
Den er også blitt malt (NCS 2903 - Y30R Kalkgrå) og fått nye knotter.
Det var litt fra kjøkkenet hos Utsikten;)
Ha en nydelig fredag!








Ingen kommentarer: