fredag 6. november 2015

Gammelt "flueskap" - Redesign By Othelies Hjem

Et lite koselig skap har fått seg en skikkelig makeover!
Selve skapet har blitt malt og toppen slipt.
Deretter har jeg gått over det med sandpapir for å få en slitt finish.
Skapet hadde ikke "føtter" og hadde en ubestemmelig høyde så da har jeg laget nye ben som gjør det litt høyere.
De nye bena og den nederste bunnrammen har jeg malt hvit for å skape en illusjon av at skapet er høyere enn det er.
Fronten på skuffen har jeg fikset og i selve dørspeilene har jeg festet flueduk.
Skapet minner nå om et gammeldags flueskap som man brukte som datidens kjøleskap.
Nye knotter på skuff og skapdør.
Oppå toppen har min mann lakkert inn et blondemønster men det er sprøytet veldig svakt og fra en vinkel for da å gi effekten av en falmet blondeduk som har lagt der i "årtider".
Jeg synes det gir skapet en artig detalj.
Denne effekten fikk jeg ikke til med sprayboks, det ble ikke noe bra så her måtte jeg be han om å gjøre det med airbrush og en stødigere hånd enn min;)



Den solblekede "duken", lakkert på med airbrush.
Fra denne vinkelen er den ganske tydelig også blir den svakere alt etter hvilken vinkel man ser fra.




Skapet slik det var opprinnelig.
Gøy med en utfordring!


Detaljer nye ben.
Før og etter maling!



 Inne i dørspeilene har jeg festet flueduk for at skapet skal minne om et gammeldags flueskap.


Detaljer topp.
Fra denne vinkelen er ikke "duken" like synlig.
Dette fordi den er lakkert fra en vinkel som skal gi inntrykk av at den er falmet av solen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Silje Marie! Så utrolig fint det ble!! Den grønnfargen er jo så fin. Klem fra Anne

Anonym sa...

den ble kjempefin - helt nydelig! Hva heter fargen du har brukt?

Silje Marie_OtheliesHjem sa...

Tusen takk for det Anne;)
Like koselig med "besøk" av deg;)
Klem!

Silje Marie_OtheliesHjem sa...

Tusen takk for det "anonym"!
Fargen har jeg kommet frem til selv etter å ha scannet, prøvet og feilet noen ganger;)
NCS koden heter S3010-G.