onsdag 9. juli 2014

Ny uteplass i hagen...

Da vi kjøpte dette så var det laget til en liten hellelagt plass i hagen.
Kjempe koselig men det så ikke så veldig bra ut, ugress overalt og heller som ikke lå i ro...
Dette måtte jo jeg gjøre noe med så da ble alle skiferhellene bært vekk (de var en smule tunge...) men jeg og Katarina fikset det!
Etterpå måtte plassen renses for ugress og graves av slik at den ble noenlunde rett.
Så la jeg ned fiberduk, deretter pukk for å planere ut.
I forkant murte jeg opp en liten mur slik at det ble ett tydelig skille fra plenen.
Så måtte jeg "pussle" på plass igjen  alle hellene, det tok jo litt tid, men det gikk opp til slutt.
Deretter fuget jeg med veigrus mellom hellene slik at de lå helt i ro.
Nå er det en enda koseligere plass OG jeg slipper å luke!
Er så varmt og godt å sitte på benken inntil berget om kveldene og bare ha en stille stund;)




Slik så det ut før jeg satte i gang...
Hellene på plenen har jeg også tatt vekk, ble alt for mye styr å klippe rundt de når vi klipper plenen.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så flott det ble, så flink du har vært :)
Ja jeg kan tenke meg at det er deilig å sitte her!

Det minner meg også om at vi har MASSE å gjøre her i hagen etter vi flytta ;) Men man må ta litt og litt…

Ønsker deg herlige sommerdager, god klem :)

Unknown sa...

Det er flott med slike heller- de gjorde virkelig en forskjell, kjempefint :)

Sommerklemmer fra Monica

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så fint det ble med den nye uteplassen da , det gjorde susen ! Klem klem