mandag 29. april 2013

Vår i hagen!

I dag tidlig var det riktig nok vinter igjen, snøen lavet ned og det var hvitt overalt.
Kjente frustrasjonen begynte å bygge seg opp, på`an igjen og nå når bilene endelig hadde fått på seg sommerdekk, men heldigvis forsvant det fort.
Har vært noen hagelbyger også men plutselig så skinner solen så blir ikke noe klok på dette været jeg!
Er i hvertfall ordentlig "innevær", innen jeg har fått stablet oss alle sammen ut så er det ikke sol lenger uansett så vi koser oss inne;)
På lørdag var det heldigvis skikkelig vårvær, da gikk jeg en tur rundt i hagen for å se hva som spirer og gror rundt omkring.
Påske- og pinseliljer er det vanvittig mye av, store klynger sprett rundt omkring i hagen.
Under epletreet er det en klynge, eller rettere sagt var det en klynge, min samboer kjøpte seg traktor i helgen og han har på en måte eliminert en del av de som stod der...;)
Men heldigvis er det flere å ta av;)
Hvitveisen og karsen er også kommet frem, hvitveisen er en ordentlig vårblomst, er tradisjon å plukke en stor bukett med den til bursdagen min den 2. mai.
I år var den kommet mye tidligere, allerede 9. april, dagen Katarina Othelie ble født fikk jeg en koselig tekstmld fra mamma og Elvis da jeg lå på sykehuset om at de hadde plukket årets første;)


5 kommentarer:

Unknown sa...

Det er så deilig at våren er kommet, men jeg venter fremdeles på varmen.
Det er jo så kaldt ute enda.

Ha en flott dag.
Klem

Anonym sa...

Så herlig når det spirer og gror rundt oss,men litt meir sol og varme hadde ikkje vært dumt for nå er det litt for surt,tenk snart mai,utrulig:))

Fine ny veke til skjønne deg!
Klem fra Lillian

Unknown sa...

Ja det er herlig å luske litt rundt å se hva som spirer rundt forbi :)
Haglet skikkelig her idag! Men snøen har vi heldigvis sluppet :)

Ønsker deg en god uke med herlige dager :) klem

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Nydelige bilder fra hagen du har ! Ja du det været er til å bli gal av ! Det haglet her i dag også og en grusom vind ! Gratulerer så mye med dagen på forskudd ! God kveld til dere ! Klem

Jatte sa...

Været er ikke til og bli klok på nei.. men satser på en KNALLFIN sommer :D

Ha en fin uke,
Klems Jatte♥