mandag 25. juni 2012

Gamle Oppskrifter...

Min kjære farmor var en fantastisk kokk og arbeidet som det hele sitt liv.
Jeg er oppvokst med de deiligste søndagsmiddager med påfølgende desserter;)
Uheldigvis så har ikke jeg arvet de samme egenskapene på kjøkkenet men jeg prøver stadig;)
Jeg har tatt vare på de gamle oppskriftsbøkene til farmor, det er som å lese en dagbok, oppskriftene er datert med dato og anledninger.
Jeg har hengt opp noen av oppskriftene på det ene kjøkkenskapet, det er så fint å ha de på pynt;)
En dag disker kanskje jeg også opp med noen av de mange delikatessene jeg var så heldig å fortære i min barndom, men foreløpig er jeg på nybegynnerstadiet;)
All ære til deg Othelie;)



2 kommentarer:

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så koselig med de gamle oppskriftene. Så heldig du er som har arvet dem. Du blir nok en kløpper etterhvert på matlagingsfronten, tipper jeg.

Mange koselige innlegg du har hatt siden sist jeg var innom! Mange gode idéer du deler med oss.

ha en flott uke!

Klem fra Hjørdis

Mette`s hus og hjem sa...

Heia Silje Marie :)
Kjempekoselig med slike gamle oppskrifter, ikke dumt å henge de til pynt så holder man liksom liv i de gode minnene :)
Er ingen kløpper på kjøkkenet jeg heller, men spiselig er det stort sett heldigvis :)
Kjempsmart tips ang. maling på strie under her med :)

Ønsker deg ei fin ny uke
Klem Mette :))